Praktijk WHL  Verbeter de kwaliteit van uw leven
Gezondheidstips
Interessante links

APS-therapy

APS spoort het lichaam aan tot aanmaak van stoffen die ons leven bepalen. Deze stoffen zijn bijvoorbeeld de lichaamseigen ontstekingsremmers en pijnstillers. Deze zijn nodig om klachten aan te kunnen pakken in ons lichaam en tegelijkertijd de pijn weg te nemen of te verlichten. De combinatie van pijnbestrijding, herstel en energiebevordering maakt APS--therapy tot een van de meest succesvolle therapieën.

APS-therapy kan worden ingezet bij de meest uiteenlopende klachten. Omdat er gebruikt gemaakt wodt van het vermogen tot genezing door het lichaam zelf, zijn de mogelijkheden nagenoeg onbegrensd. APS kan ingezet worden voor zowel lichamelijke (somatische), psychische als ook psychosomatische klachten en voor zowel acute als chronische pijnklachten waardoor een betere kwaliteit van leven bereikt wordt.

Enkele voorbeelden van te behandelen klachten:

WhiplashArtroseHoofdpijnFybromyalgie
RSI-klachtenBurnoutAstmaZiekte van Parkinson
ME/CVSMS Restless legsArtrose
 Osteoporose SportblessuresFantoompijn Carpaal Tunnel Syndroom
 Menstruatiepijn Etalagebenen KneuzingenSpastische darmsyndroom
 Pijn na een operatie SchizofrenieBreuken  Doorligwonden
ReumaMigraineVerzwikte enkel

Slapeloosheid

Slechts in enkele gevallen kan APS-therapy niet worden toegepast.

APS TherapyTM mag niet toegepast worden bij:

• Personen met elektrische implantaten (pacemaker, enz)
  • Personen die lijden aan epilepsie
  • Personen die lijden aan kanker
  • Kinderen beneden de leeftijd waarop zij kunnen aangeven wat zij voelen
  • Personen die zwanger zijn
  • Personen met recentelijk hersen- of hartinfarct of acute trombose

Neem contact op voor meer informatie.

Checklist "Hoe weet ik of dit een goede APS therapeut is?"

Een veel gestelde vraag door veel cliënten. Natuurlijk gaan wij er van uit dat een therapeut behandelt volgens alle voorschriften zoals die gelden bij APS Therapy.Maar kan de cliënt zelf ook beoordelen of hij of zij met een therapeut te maken heeft die volgens de APS Therapy richtlijnen werkt?

Jazeker, dit kan!

APS Therapy heeft een korte checklist ontwikkeld om zelfstandig te kunnen beoordelen of u met een therapeut te maken heeft waarvan verwacht mag worden dat deze volgens de APS Therapy richtlijnen werkt. U kunt uzelf op deze manier geruststellen met deze checklist zodat u weet dat u kwaliteit mag verwachten. Gebruik derhalve de onderstaande checklist om te zien of uw therapeut er ook alles aan doet om u de kwaliteit te bieden die u verdient!

Check

Hoe controleer ik dit?

Vóór de behandeling

Heeft de therapeut de opleiding of de cursus tot APS therapeut gevolgd?De therapeut heeft dan een diploma van de APS opleiding of APS cursus, uitgegeven door APS Therapy.
Waarbij vermeld dient te worden dat de APS opleiding een hogere graad heeft dan de APS cursus.

Is de therapeut aangesloten bij de beroepsvereniging BVAT?Als de therapeut lid is van de Beroeps Vereniging voor APS Therapeuten (BVAT) dan zal hij of zij een muurschildje hebben van deze beroepsvereniging. Hierop staat ook de graad van deze therapeut.
Gecertificeerd lid betekent dat deze therapeut de cursus APS Therapie heeft gevolgd.Geaccrediteerd lid betekent dat deze therapeut de opleiding APS Therapie heeft gevolgd. Behandelingen uitgevoerd door de geaccrediteerde therpeuten worden door een groot aantal zorgverzekeraars vergoed.

Tijdens de behandeling

Gebruikt de therapeut de juiste electroden?Er zijn veel electroden op de markt, maar allen met een verschillende toepassing. Er worden andere (evt. goedkopere) electroden toegepast voor bijvoorbeeld andere electrotherapieën. Echter, deze electroden zijn niet geschikt voor de toepassing met APS door onderandere het gebruik van gelijkstroom. Let er daarom op dat u wordt behandeld met de originele Axelgaard PALS electroden, aangezien de APS apparatuur is ontwikkeld op basis van de toepassing met deze specifieke electroden. Behandeling met andere electroden kunnen de volgende risico's met zich mee brengen: huidverbranding, huidirritatie en vervorming van het signaal waardoor de behandeling veel minder effectief wordt. Daarnaast vervalt de garantie op de apparatuur wanneer er niet behandeld wordt met de voorgeschreven PALS electroden.
PALS Platinum (rond, 5 cm)PALS Platinum Blue (vierkant, 5 cm)
Deze electroden worden veelal door therapeuten gebruikt. Deze electrode is te herkennen aan zijn vorm (rond) en heeft een lichtgrijze bovenkant met een licht grijze transparante gel.Deze electroden worden zowel door particulieren als therapeuten gebruikt. Deze electrode is te herkennen aan zijn vorm (vierkant) en heeft een grijze bovenkant met een blauwe gel.

Gebruikt de therapeut de juiste apparatuur?APS therapie kan uiteraard alleen uitgevoerd worden met de echte APS apparatuur. APS therapie is een Micro Electro Technologie maar niet elke Micro Electro Technologie is APS therapie! Let dus op dat u met de duidelijk herkenbare APS apparatuur behandeld wordt.

APS MK 1.4 (& APS MK 2.4)APS MK 4
Deze APS apparaten worden voornamelijk gebruikt door APS therapeuten. De MK 2.4 is een dubbele uitvoering van de MK 1.4.Deze APS apparaten worden veelal gebruikt door de particuliere APS gebruiker.

Ik heb de APS-opleiding in 2008 gevolgd en met goed resultaat afgerond. Ik ben geaccrediteerd lid van de BVAT waardoor de behandeling door diverse zorgverzekeringen wordt vergoed. Check dit bij uw zorgverzekeraar!

Een aantal belangrijke onderzoeken staan hieronder weergegeven. Om deze onderzoeken te kunnen lezen dient u in bezit te zijn van een PDF reader.

Neurohormonal consequences of APS Therapy
door prof. de Wet en prof Oosthuizen
Physiological responses tot APS Therapy
door: J.D. Sandham (UK) (nieuw)